Dataindsamling

Dataindsamling

Sikre dig, at dine beslutninger bliver truffet på det helt rigtige grundlag. Ved at indsamle butiksdata mens vi er ude i butikkerne, kan vi være med til at give dig indsigt i det reelle billede af dit salg. Disse data indsamles som både billeder og konkret tekstinformation, så du kan stille salgstallene op mod det visuelle indtryk, der bliver leveret til kunden, og sammenligne med andre butikker og udstillinger.

 

 

Vi indsamler alle former for data afhængig af, hvilke KPI’er du ønsker, at vi skal fokusere på. Det er alt fra pristjek, vareeksponeringer, udstillinger, sammenligning af konkurrerende produkter, hyldetjek, OOS (Out of Stock) og meget mere. Vi indsamler dataene via scannere, applikationer og RetailManager. Vi sørger med andre ord for at give dig det fulde overblik.

 

 

 

Ved at anvende vores data som et måleværktøj og nøglepunkt vil du få indsigt i dine brands helt ned på butiksniveau. Her kan man eventuelt sammenligne vores data med salgstal og på denne måde få en mere dybdegående indsigt i, hvorvidt kampagneaktiviteterne har været en succes eller ej. Vi giver dig en uvildig vurdering fra forbrugerens perspektiv, og du får adgang til tal, billeder og tekst ned på KPI-niveau. Har I allerede eksisterende værktøjer i brug, ser vi gerne på en løsning i samarbejde med jer.

 

Afhængig af hvilke KPI’er du har interesse i, kan vi skræddersy en platform til din opgave via RetailManager. Således vil den være et naturligt led i din strategiske ledelse, fordi den fungerer som en samarbejdspartner, der altid kan tilpasses netop dit behov.

 

Bliv kontaktet

Skriv eller ring og få præsenteret dine muligheder

Anders Hyrup
Direktør
Tlf: +45 25 41 51 15






Dataindsamling

Eksempel på denne service

Gennem en lang årrække har vi for flere leverandører leveret OOS (Out of Stock) scanninger for at måle kædens og/eller butikkens servicegrad på forskellige parametre. Ved denne type indsamling af data kunne kunden danne sig et overblik over, hvorfor et eventuelt brand ikke sælger, eller hvorfor man altid oplever OOS-situationer.

 

I en specifik sag overholdt butikken ikke de facings, som brandet skulle have tildelt,

samt de ekstra eksponeringer, der var  aftalt på kædeplan. Gennem vores samarbejde og systematisk OOS-scanning blev problemet løst, og kunden oplevede en stigende vækst.

 

Typiske succeshistorier er, når vi i samarbejde med leverandøren og kæderne har skabt fokus på de aftaler, der er lavet mellem de to parter. Ved at supplere med datainput dannes et validt datagrundlag, som begge parter arbejder ud fra.